No products in the cart.

Winkelmand:

FAQ

 

Where do I find the store? 

Our showroom is located centrally in Voorschoten, between Leiden and Den Haag. There is a free parking lot. Inside you find a broad collection displayed on over 500 sqm! The Manor can be found in the building of “De Bollenschuur”.

How will my order be delivered? 

Orders up till 10 kg will be delivered with TNT Post. Orders over 10 kg will be delivered by Transmission. In the order form you can indicate a date when the delivery is suitable.

How do I pay my order?  

Online orders through the website can be paid with iDeal, creditcard or through bank transfer. If you choose to pay through bank transfer, we urge you to pay the complete order in advance. In-store orders can be paid by debit card and creditcards with a pin.

What is the time of delivery?  

The Manor can often deliver from stock. May it happen that the products are out of stock, the delivery times vary per brand. For products by Jieldé applies a delivery time 6 to 8 weeks if it is not attainable. For the brands Solère and Les Gambettes a delivery time of two weeks applies. For the brands La Rochère, Duralex and Falcon a delivery time of 3-4 weeks applies.

After the order has been processed we will contact you to discuss a convenient time for the delivery. It is also possible to collect the orders in our store in Voorschoten. Delivery on Saturday is only possible within a 25 km radius of Voorschoten.

Do I get a warranty on the products? 

On the brands Jieldé, Les Gambettes and tableware we offer one year warranty, unless indicated differently. 

What is the trial period and the return policy? 

You have the right to return the product within 14 days without any explanation (right of withdrawal). Within this 14 day period you have the right to use and look at the product as you would do in the store, unless indicated differently. The trial period expires 14 days after the day:

• you have obtained the product in your possession;
• when you ordered multiple products that are delivered seperately, the day you obtained the last product of the order; 
• if an article is composed of different parts, the day you obtained the last part;

You can claim youright of withdrawal by: 
• After notifying us of the products to be returned by email, you have 14 days to physically return the product(s).

You can only return the product if: 
• the product is complete
• it is returned in the – to the possible extent – original state and packaging. 
• You are responsible for the potential diminuished value due to improper use of the product.

By making use of your right of withdrawal the duty to pay still applies. You will have to pay within the set limits. If it turns out that by returning the goods you build up a debit and if you prepaid your order through iDeal, we will immediately deposit this into your bankaccount. The amount will be in your bankaccount within 5 days after we processed the return. We will deposit the amount through the same way you paid it.

Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo. Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Terugbetalen

Heb je je bestelling vooraf met iDEAL betaald en is er door het retour verwerken van de artikelen in onze administratie een tegoed ontstaan, dan storten wij dit zo snel mogelijk terug. Als je het artikel hebt terug gezonden, staat het bedrag binnen 5 dagen na verwerking van het retour op je rekening en uiterlijk 14 dagen na je retourmelding. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee jij ons betaald hebt. Als je nog facturen met een betalingsachterstand open hebt staan, storten wij niet terug. We verrekenen het bedrag dan met dit openstaande saldo.

Tegoeden, ontstaan door het verzilveren van een waardebon betalen wij niet uit.

Ruilen

Het ruilen van een artikel voor hetzelfde artikel in een andere maat of kleur, geldt als een nieuwe bestelling. Je retourneert je oude bestelling binnen de zichttermijn en geeft je nieuwe bestelling door zoals je gewend bent. We brengen dan ook verzendkosten in rekening voor het verwerken en bezorgen van deze bestelling.

Moet een artikel geruild worden door een fout van ons of door een defect, dan zijn de kosten uiteraard voor onze rekening.


Leveren jullie ook aan horeca en architecten?

The Manor heeft veel ervaring met het inrichten van onder andere restaurants en cafe’s. Wij kunnen de complete richting voor je verzorgen van terrasmeubilair (via Extra Vert) tot verlichting en plantenbakken. Je kunt vrijblijvend een offerte aanvragen voor uw project.

Hebben jullie ook Algemene Voorwaarden? 

Uiteraard, deze kun je hier vinden.